The Data Actors

View Original

Tips voor jouw B2B Social Media Marketing in 2021

Kan social media marketing net zo goed werken voor B2B-doelgroepen als voor B2C? Absoluut... zolang je realistische verwachtingen hebt. Dit vertelt onze partner Leadspace in hun blog en geven tevens enkele tips voor organische en betaalde sociale strategieën:

Inzetten op organische B2B Social Media Marketing?!

  1. Zorg ervoor dat je met jouw doelgroep praat
    Het is van cruciaal belang om het "sociale" aspect in jouw marketingstrategie te plaatsen als je wilt dat het succesvol is. Dit kun je doen door via dialoog met jouw doelgroep in contact te komen. Maak je berichten relevant en je zult merken dat het gemakkelijk is om interacties te krijgen.

  2. Deel waardevolle inhoud
    Sociale media gaan over het delen van inzichten, gedachten en nieuws. Daarom is het een ideaal platform om jezelf te versterken als expert. Een manier om dit te bereiken is door inhoud te delen die jouw doelgroep waardevol zal vinden.

  3. Wees consistent met je berichten
    Consistentie is essentieel als je je volgers en betrokkenheid op sociale media wilt laten groeien. Je wilt dat je doelgroep weet wat ze van je kunnen verwachten. Als je van onderwerp naar onderwerp stuitert en/of wisselvalig bent in frequentie van pots, verlies je het vertrouwen van je doelgroep.

  4. Gebruik Brand Storystelling
    Mensen houden van een geweldig verhaal, dus maak van deze gelegenheid gebruik om positieve aandacht en interesse te trekken.


Betaalde B2B Social Media Marketing campagnes!?

  1. Gebruik Social AD Retargeting
    Ad retargeting is ideaal omdat je je richt op personen die al interesse hebben getoond in uw product of dienst. Personalisatie is veel effectiever wanneer u een solide in uw segmentatiestrategie hebt.  

  2. Val op met video-advertenties
    Visuele inhoud is niet alleen boeiend voor het oog, het is memorabeler dan tekst inhoud. Wetenschap toont aan dat mensen 65% van de visuele inhoud onthouden in vergelijking met slechts 10-20% van de schriftelijke informatie.   

  3. Hergebruik jouw beste bericht
    Plaats je oude content niet woord voor woord opnieuw, maar besteed een beetje tijd aan het oppoetsen van dat bericht voordat het live gaat.

  4. Doelgroepen en vaardigheden
    Veel LinkedIn-gebruikers voegen vaardigheden toe aan hun profiel en sluiten zich aan bij groepen. Richt je in je B2B-advertentiecampagnes op deze groepen en vaardigheden. Het zou niet moeilijk moeten zijn om de beste te vinden om te targeten.


Doelstelling van jouw B2B social media marketing is om hoogwaardige leads door jouw funnel te loodsen. Waarom gokken als je een tool gebruiken waarmee jouw teams gepersonaliseerde campagnes kunnen uitvoeren?

Met Leadspace for Ads verspreid je jouw campagnes over alle relevante kanalen. Het platform geeft ongelooflijke actionable inzichten over jouw leads en accounts, waardoor het makkelijker wordt om social media strategieën te segmenteren en uit te voeren. Heb je interesse in Leadspace, neem gerust contact op met The Data Actors.