POP-UPS op je website; minder irritant en meer conversie
Op vrijwel elke website zijn pop-ups en banners zichtbaar. Samen met Bloomreach kijken wij samen naar de relevantie van pop-ups. De algemene ervaring van banners en pop-ups is dat ze als vervelend worden ervaren. Toch worden ze door vrijwel elke website gebruikt. Waarom? Omdat ze dus wel werken! De sleutel voor een goed werkende pop-up is rekening houden met de context, de inhoud en het publiek. Vraag je vooraf af of:
De inhoud relevant is voor de kijker
Het aanbod aantrekkelijk genoeg is om op te klikken
Of het venster niet te vroeg en/of vaak te zien is
De functie van POP-ups
Pop-ups en banners zijn erg populair voor het generen van leads en verzamelen van e-mailadressen. Maar pop-ups hebben nog meer handige toepassingen waar ze krachtig bij kunnen zijn:
Social proof banner: “X-klanten kijken hier ook naar” of “Iemand in Amsterdam heeft net dit item gekocht”
On-exit banner: Wanneer een gebruiker de website wil gaan verlaten komt deze pop-up tevoorschijn. Met deze pop-up kunnen gebruikers langer op je website blijven wat goed is voor je retentie
Personalisatie: Richt je op een specifieke doelgroep met hogere intentie tot aankoop/aanmelden door gepersonaliseerde inhoud te tonen
Relevantie: Nieuwe bezoekers targeten met relevante informatie op basis van aantal sessies en tijd doorgebracht op website
Klantbinding: Verras trouwe klanten met gepersonaliseerde berichten en voordelen
Sale: Laat pop-ups van aanbiedingen zien aan klanten die minder snel aankoop doen en verberg deze voor klanten die wel aankoop zullen doen
Bloomreach POP-ups & The Data Actors
Dit blog over pop-ups is samen met Bloomreach opgezet. Bloomreach ondersteunt banners en pop-ups via hun weboptimalisatie module genaamd weblayers. De weblayers worden aangedreven door klantgegevens uit Bloomreach hun Single Customer View. Door het gebruiken van klantgegevens creëert Bloomreach een omgeving van relevante pop-ups en banners voor jouw klanten.
Bloomreach en The Data Actors werken samen om Customer Data Platformen aan te bieden. The Data Actors bieden zelf ook producten aan om je data beter in te kunnen zetten. We hebben een Quickscan, Data Dashboard, E-mailsegmentatie, Social Experience Dashboard en het Marketing Data Landschap. Daarnaast bieden we als data-consultancy advies of parttime en fulltime data experts aan om jouw data in te kunnen richten. Vul gerust ons contactformulier in bij vragen over onze producten of services!
NIEUWSGIERIG?
Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.