The Data Actors

View Original

POP-UPS op je website; minder irritant en meer conversie

Op vrijwel elke website zijn pop-ups en banners zichtbaar. Samen met Bloomreach kijken wij samen naar de relevantie van pop-ups. De algemene ervaring van banners en pop-ups is dat ze als vervelend worden ervaren. Toch worden ze door vrijwel elke website gebruikt. Waarom? Omdat ze dus wel werken! De sleutel voor een goed werkende pop-up is rekening houden met de context, de inhoud en het publiek. Vraag je vooraf af of:

  • De inhoud relevant is voor de kijker

  • Het aanbod aantrekkelijk genoeg is om op te klikken

  • Of het venster niet te vroeg en/of vaak te zien is


De functie van POP-ups

Pop-ups en banners zijn erg populair voor het generen van leads en verzamelen van e-mailadressen. Maar pop-ups hebben nog meer handige toepassingen waar ze krachtig bij kunnen zijn:

  • Social proof banner: “X-klanten kijken hier ook naar” of “Iemand in Amsterdam heeft net dit item gekocht”

  • On-exit banner: Wanneer een gebruiker de website wil gaan verlaten komt deze pop-up tevoorschijn. Met deze pop-up kunnen gebruikers langer op je website blijven wat goed is voor je retentie

  • Personalisatie: Richt je op een specifieke doelgroep met hogere intentie tot aankoop/aanmelden door gepersonaliseerde inhoud te tonen

  • Relevantie: Nieuwe bezoekers targeten met relevante informatie op basis van aantal sessies en tijd doorgebracht op website

  • Klantbinding: Verras trouwe klanten met gepersonaliseerde berichten en voordelen

  • Sale: Laat pop-ups van aanbiedingen zien aan klanten die minder snel aankoop doen en verberg deze voor klanten die wel aankoop zullen doen


Bloomreach POP-ups & The Data Actors

Dit blog over pop-ups is samen met Bloomreach opgezet. Bloomreach ondersteunt banners en pop-ups via hun weboptimalisatie module genaamd weblayers. De weblayers worden aangedreven door klantgegevens uit Bloomreach hun Single Customer View. Door het gebruiken van klantgegevens creëert Bloomreach een omgeving van relevante pop-ups en banners voor jouw klanten.

Bloomreach en The Data Actors werken samen om Customer Data Platformen aan te bieden. The Data Actors bieden zelf ook producten aan om je data beter in te kunnen zetten. We hebben een Quickscan, Data Dashboard, E-mailsegmentatie, Social Experience Dashboard en het Marketing Data Landschap. Daarnaast bieden we als data-consultancy advies of parttime en fulltime data experts aan om jouw data in te kunnen richten. Vul gerust ons contactformulier in bij vragen over onze producten of services!


NIEUWSGIERIG?

Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

See this form in the original post