Van Data naar Actie!
Middel 6.png

Datadriven blog

Lees hier onze laatste blogs over datagerichte onderwerpen

Opinieblog: “The Hunger to Evolve”

 

 
 

Opinieblog: “The Hunger to Evolve”

We zien al jaren dat bedrijven worstelen met personalisatie: de juiste propositie, op het juiste moment, via het juiste kanaal aan de juiste klant.

Daarbij wordt dan wel de eerste horde vrij makkelijk genomen om te investeren in CDP, een centraal klantbeeld platform. Zo’n CDP brengt de (relevante) data van de klanten uit de verschillende systemen, zoals het CRM, het ordersysteem, de e-mailtool, de online tags en wat nog al meer. Daarnaast zien we ook vanuit CDP-land verschillende ontwikkelingen, zoals inzet van verschillende statistische modellen om de marketing inspanningen te ondersteunen, maar ook ontwikkeling tot een volledig customer experience platform (CXDP), waarbij de klant via de verschillende kanalen op verschillende momenten de relevante boodschap consistent ontvangen. Kortom het walhalla voor elke (data) marketeer, maar…. “a fool with a tool, stays a fool”!

Over Walhalla gesproken … Netflix! Netflix is een van de bedrijven die in optima forma gebruikt maakt van allerlei middelen om persoonlijke content te serveren. Netflix staat bekend om gebruik van Artificial Intelligence (AI) om hun aanbevelingen aan te sturen. Amazon is ook zo’n gigant die het datagedreven werken tot een succesfactor heeft ontwikkeld. Dan lijkt het logisch om te denken dat het allemaal te maken heeft met grote aantallen en groot geld. Deels waar, maar waar de sterkste drive ligt in de zoektocht om zichzelf te willen ontwikkelen. Om te leren van de vele marketing activiteiten en durven te testen. Immers dan gaat data pas echt helpen. Het is “The Hunger To Evolve”!

Joost Kuijlaars
Data Actor

 
Joost Kuijlaars